Uncategorized

E-learning trendovi u 2018. godini

By 7 фебруара, 2018 No Comments

Zbog mnogih praktičnih razloga sve veći broj ljudi bira da uči i da se usavršava putem e-learninga. Ovakav način prenošenja znanja i iskustva je nesumnjivo sve popularniji iz godine u godinu. Stoga vam predstavljamo neke od glavnih trendova za 2018. godinu:

1. VR/AR – Virtuelna i augmentovana realnost

     Od trenutka kada su se pojavili radio, televizori, internet, pametni telefoni i drugi uređaji, mi više ne živimo samo u fizičkoj realnosti. Ona je još odavno prevaziđena i mi slobodno možemo reći da se nalazimo u augmentovanoj (proširenoj) realnosti. To je realnost u kojoj se nalazimo već par decenija i koja pruža mogućnost viđenja sveta koje je dopunjeno kompjuterizovanim tekstovima, zvukom i videom. Na primer, kada telefoniramo sa osobom koja može biti i hiljadama kilometara daleko, mi koristimo augmentovanu realnost i čujemo tu osobu kao da je pored nas. Jasno je da su ljudi ovu činjenicu iskoristili i kako bi olakšali način učenja i prenošenja znanja (kako je i nastao e-learning). Danas ljudi mogu da uče sa svojih kompjutera, telefona, čitaju pa i slušaju elektronske knjige, gledaju tutorijale, polažu kurseve dok sede za svojim stolom i piju kafu. Dakle, augmentovana realnost je nezamenljiva alatka u e-učenju za koju slobodno možemo da kažemo da će uvek biti prisutna.

Virtuelna realnost, sa druge strane, je dublji korak u proširenje mogućnosti bliske budućnosti koja podseća na roman naučne fantastike. I dalje prilično nedostižna, to bi bila realnost u kojoj bismo mogli koristiti sva čula da iskusimo nove stvari, da se igramo, ali i da učimo!


2. GEJMIFIKACIJA

Veoma popularan termin koji se sve češće koristi u oblasti e-learninga. Glavni cilj je informisanje i edukovanje korisnika uz pomoć raznih tipova igara. Svi mi volimo da odigramo po koju igricu na telefonu, skupljamo poene, prelazimo nivoe. Gejmifikacija pretvara edukativni sadržaj u atraktivni vid zabave, podstiče takmičarski duh i stvara osećaj zadovoljstva za dobro odrađen posao. Jedan od poznatijih primera je Duolingo, aplikacija za učenje stranih jezika, gde prelazimo nivoe i povećavamo znanje iz željenog jezika. Svi će se složiti da je ovo odličan vid edukacije.

3. MIKRO UČENJE

Sa ubrzanim načinom života danas i sve manje raspoloživog vremena, mikro učenje se pojavilo kao logičan i praktičan način edukacije. Naziva se još i ‘’bite sized’’ learning što znači da se sastoji iz malih celina koje zahtevaju minimalno vreme da se pređu i efikasno nauče. U glavnom su to kratki video zapisi, klipovi, tutorijali, ali i vežbe i kvizovi koji se lako prate i pružaju esenciju potrebnog znanja u datom trenutku. Popularan kod mladih, zauzetih ljudi i milenijalaca ovaj trend ce biti još više prisutan u ovoj, a verovatno i u narednim godinama.

4. PERSONALIZOVANO UČENJE

Novi tip učenja, koji je dugo bio zanemaren, nastao je sa idejom da bude prilagođen svakoj  individui ponaosob. Za razliku od klasičnog školstva, personalizovano učenje se adaptira ličnim potrebama, ciljevima i željama. Ideja je da svako uči baš ono što ga interesuje uz mentorstvo, kako bi imao potrebno znanje iz određenih oblasti. Sve više ljudi smatra da ovaj vid učenja treba da bude uključen u obrazovanje mladih kako bi mogli da grade samopouzdanje i uče sa interesovanjem od malih nogu. Upravo zato je Mark Zuckerberg, osnivač Facebook-a i američki programer i preduzetnik odlučio da uloži deo svog bogatstva u razvoj programa personalizovane edukacije.

5. DRUŠTVENO UČENJE (SOCIAL LEARNING)

Iako e-learning pruža mogućnosti učenja sa bilo kog mesta i u vreme koje sami biramo, ono i dalje ima i socijalni aspekat učenja koji je postojao davno pre pojave interneta i digitalizacije. LMS platforme uvele su razna društvena edukacijska svojstva, a najpopularniji su live chatovi, forumi, webinari, pitanja i odgovori, zajednička prelaženja audio i video sadržaja itd. Iako neki od ovih vidova socijalne edukacije zahtevaju da polaznici budu na mreži u isto vreme, ovo je i dalje veoma popularan trend i nastaviće da bude takav i u ovoj godini.

 

Kristina Pejčić,
Account Manager

Leave a Reply